Wykonujemy kompleksowy Audyt BDO mający na celu weryfikację przestrzegania przepisów związanych z gospodarowaniem odpadami w Państwa firmie i poprawności prowadzenia Bazy Danych o Odpadach (BDO). Dzięki takiej usłudze możliwe będzie szybkie wskazanie podstawowych nieprawidłowości oraz wprowadzenie działań naprawczych, które pozwolą na uniknięcie poważnych sankcji.
Audyt BDO składa się z trzech etapów:
- Audyt zasadniczy – szczegółowe poznanie profilu firmy i podjęte dotychczasowe działania związane z BDO. Etap pierwszy obejmuje:
- wywiad z przedstawicielami firmy,
- weryfikację poprawności wpisu do BDO,
- weryfikację poprawności sporządzanych Kart Przekazania Odpadów (KPO),
- weryfikację poprawności prowadzonych Kart Ewidencji Odpadów (KEO),
- przegląd wpisów do BDO kontrahentów w zakresie odbioru odpadów,
- sprawdzenie wykonywania obowiązków wynikających z umieszczania numeru rejestrowego na dokumentach firmowych,
- weryfikację terminowego uiszczania opłaty rocznej,
- weryfikację terminowości i zakresu sporządzanych sprawozdań w BDO.
- Podsumowanie audytu – weryfikacja materiału dowodowego zebranego podczas audytu, opracowanie raportu z przeprowadzonych działań, ze wskazaniem obszarów, gdzie wymogi związane z BDO nie są realizowane lub są realizowane nieprawidłowo. Wskazanie konsekwencji administracyjnych oraz sformułowanie zaleceń mających na celu uregulowanie niezgodności.
- Przedstawienie raportu z audytu – szczegółowe omówienie raportu końcowego i określenie działań naprawczych wraz z harmonogramem prac.
Korzyści dla firmy z przeprowadzenia Audytu BDO:
- weryfikacja czy realizowane są wszystkie obowiązki z zakresu BDO,
- weryfikacja czy wykonywane obowiązki z zakresu BDO realizowane są prawidłowo,
- określenie możliwych sankcji za nierealizowanie lub nieprawidłowe realizowanie obowiązków BDO,
- opracowanie planu działań naprawczych z określeniem terminów i kosztów realizacji tych działań,
- przygotowanie do kontroli wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska,
- przygotowanie do outsourcingu w zakresie BDO.
W ramach Stałej Obsługi Firm lub Obsługi BDO kompleksowo zajmujemy się przejęciem obowiązku obsługi bazy Danych o Odpadach (BDO) w firmie
UWAGA! Sankcje za nieprzestrzeganie przepisów z zakresu BDO są bardzo wysokie. Administracyjnekary pieniężne za nieprawidłowe działanie mogą wynosić od 5 000 zł do 1 000 000 zł .