Audyt BDO

Wykonujemy kompleksowy Audyt BDO mający na celu weryfikację przestrzegania przepisów związanych z gospodarowaniem odpadami w Państwa firmie i poprawności prowadzenia Bazy Danych o Odpadach (BDO). Dzięki takiej usłudze możliwe będzie szybkie wskazanie podstawowych nieprawidłowości oraz wprowadzenie działań naprawczych, które pozwolą na uniknięcie poważnych sankcji.

Audyt BDO składa się z trzech etapów:

  1. Audyt zasadniczy – szczegółowe poznanie profilu firmy i podjęte dotychczasowe działania związane z BDO. Etap pierwszy obejmuje:
  2. wywiad z przedstawicielami firmy,
  3. weryfikację poprawności wpisu do BDO,
  4. weryfikację poprawności sporządzanych Kart Przekazania Odpadów (KPO),
  5. weryfikację poprawności prowadzonych Kart Ewidencji Odpadów (KEO),
  6. przegląd wpisów do BDO kontrahentów w zakresie odbioru odpadów,
  7. sprawdzenie wykonywania obowiązków wynikających z umieszczania numeru rejestrowego na dokumentach firmowych,
  8. weryfikację terminowego uiszczania opłaty rocznej,
  9. weryfikację terminowości i zakresu sporządzanych sprawozdań w BDO.
  10. Podsumowanie audytu – weryfikacja materiału dowodowego zebranego podczas audytu, opracowanie raportu z przeprowadzonych działań, ze wskazaniem obszarów, gdzie wymogi związane z BDO nie są realizowane lub są realizowane nieprawidłowo. Wskazanie konsekwencji administracyjnych oraz sformułowanie zaleceń mających na celu uregulowanie niezgodności.
  11. Przedstawienie raportu z audytu – szczegółowe omówienie raportu końcowego i określenie działań naprawczych wraz z harmonogramem prac. 

Korzyści dla firmy z przeprowadzenia Audytu BDO:

  • weryfikacja czy realizowane są wszystkie obowiązki z zakresu BDO,
  • weryfikacja czy wykonywane obowiązki z zakresu BDO realizowane są prawidłowo,
  • określenie możliwych sankcji za nierealizowanie lub nieprawidłowe realizowanie obowiązków BDO,
  • opracowanie planu działań naprawczych z określeniem terminów i kosztów realizacji tych działań,
  • przygotowanie do kontroli wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska,
  • przygotowanie do outsourcingu w zakresie BDO.

W ramach Stałej Obsługi Firm lub Obsługi BDO kompleksowo zajmujemy się przejęciem obowiązku obsługi bazy Danych o Odpadach (BDO) w firmie

UWAGA! Sankcje za nieprzestrzeganie przepisów z zakresu BDO są bardzo wysokie. Administracyjnekary pieniężne za nieprawidłowe działanie mogą wynosić od 5 000 zł do 1 000 000 zł .

Zapraszamy do kontaktu!

Contact Form Demo (#1)
Copyright © 2025 Wszelkie prawa zastrzeżone
crossmenu